Stenløse Fangel Kirkers logo

Aftengudstjeneste på befrielsesaftenen og fødselsdag

Torsdag den 04. maj kl. 19.00 i Fangel Kirke

Den 4. Maj 1945 hørte mange danskere befrielsesbudskabet i radioen. I år er det 78 år siden, men ikke desto mindre er det stadig vigtigt at mindes det, fordi frihed er så afgørende for vores levevilkår, selv om vi måske ikke altid tænker over det. Men lige netop nu, hvor der er krig i Europa, bliver glæden over frihed og fred ekstra aktuel. Vi har grund til i Danmark at sige tak for friheden og freden og at bede til, at Ukraine igen må blive et frit land, hvor freden hersker, og mennesker frit kan færdes uden frygt for bomber og missiler.

Derfor inviterer vi alle – unge som ældre – til at tage del i en gudstjeneste, hvor vi mindes dem, der kæmpede for fred under 2. verdenskrig, og hvor vi vender vores tanker mod de folkeslag, der i dag er i kamp mod hinanden.

Konfirmanderne medvirker bl.a. med musikalske indslag, og efter gudstjenesten går vi over i Fangel Sognehus.

Fangel Menighedsråd inviterer på varme hveder og brunsviger, så vi også i samme anledning kan sige tillykke til sognepræst Annette Kjær Jørgensen, der fylder 60 år.

Nødvendige

NavnFormålUdbyderUdløber

Vi deler også oplysninger om din brug af vores website med vores partnere inden for sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Få flere oplysninger

OK Læs mere